Тема Музика класицизму
Головними представниками стилю класицизм стали композитори віденської класичної школи.
До них належать австрійський композитор Франц Йозеф Гайдн
Австрійський композитор Вольфганг Амадей Моцарт
Німецький композитор Людвіг ван Бетховен
У цей час популярними стають такі жанри, як соната, концерт, симфонія, квартет.
Соната- циклічний твір, у якому частини з'єднані одним задумом і єдиною ідеєю, як правило має 3 частини , де перша- швидка, друга- повільна, третя- знову швидка.
Послухайте "Місячну сонату" Бетховена
Чому , на вашу думку її так було названо?
Сонати писалися для різних інструментів, найбільше- для фортепіано.
Чому, на вашу думку , музиканти надавали перевагу саме цьому інструменту?
Інтрументальний концерт- це жанр, де партія соліста(окремого інструменту) ніби змагається із оркестром. Концерт схожий до сонати, але головним є те, що соло виконує один інструмент . Тому концерти можуть бути для фортепіано із оркестром, для флейти із оркестром, для скрипки із оркестром.
Прослухайте концерт Моцарта для флейти та арфи з оркестром до мажор.
Симфонія- найскладніший жанр класичної музики. " Батьком" класичної симфонії вважають Й. Гайдна. Він написав понад 100 симфоній. Тоді як у Моцарта їх 40, а у Бетховена- 9. Симфонія складається із 4 частин, у яких є своя драматургія .
Як правило, симфонії дуже тривалі за часом і слухачі вже втомлювалися слухати музику і могли навіть заснути. Гайдн написав симфонію із літаврами, в яку вставив партію літавр( барабанів) у той момент, коли б здавалося публіка вже починає куняти. Ось такий жарт! Послухайте
уривок із Симфонії Гайдна з ударами литавр. Простежте, коли вступають литаври.
Симфонічну творчість Бетховена пронизують героїчні образи.
Симфонія №5 - музична картина життя композитора, його боротьба із хворобою, подолання сумнівів. Головну тему композитор характеризував" То так доля стукає у двері".
У 9 симфонії Бетховен ввів хорову партію, написавши "Оду для радості". Сьогодні цей твір став Гімном Євросоюзу.
Домашнє завдання: Опрацювати сторінки у підручнику 134-140. Дослідити життя і творчий шлях одного із композиторів епохи класицизму. Оформити у вигляді презентації.
Комментариев нет:
Отправить комментарий