Тема Музика класицизму 

Головними представниками стилю класицизм стали композитори віденської класичної школи. 

До них належать  австрійський композитор Франц Йозеф Гайдн 

Австрійський композитор Вольфганг Амадей Моцарт 

Німецький композитор Людвіг  ван Бетховен 

У цей час популярними стають такі жанри, як соната, концерт, симфонія, квартет. 

Соната- циклічний твір, у якому частини з'єднані одним задумом і єдиною ідеєю, як правило має 3 частини , де перша- швидка, друга- повільна, третя- знову швидка. 

Послухайте "Місячну сонату" Бетховена


Чому , на вашу думку її так було названо? 

Сонати писалися для різних інструментів, найбільше- для фортепіано. 

Чому, на вашу думку , музиканти надавали перевагу саме цьому інструменту?

Інтрументальний концерт- це жанр, де партія соліста(окремого інструменту) ніби змагається із оркестром. Концерт схожий до сонати, але головним є те, що соло виконує один інструмент . Тому концерти можуть бути для фортепіано із оркестром, для флейти із оркестром, для скрипки із оркестром. 

Прослухайте концерт Моцарта для флейти  та арфи з оркестром до мажор.



Симфонія- найскладніший жанр класичної музики. " Батьком" класичної симфонії вважають Й. Гайдна. Він написав понад 100 симфоній. Тоді як у Моцарта їх 40, а у Бетховена- 9. Симфонія складається із 4 частин, у яких є своя драматургія .

Як правило, симфонії дуже тривалі за часом і слухачі вже втомлювалися слухати музику і могли навіть заснути. Гайдн написав симфонію із літаврами, в яку вставив партію літавр( барабанів) у той момент, коли б здавалося публіка вже починає куняти. Ось такий жарт! Послухайте 
уривок із Симфонії Гайдна з ударами литавр. Простежте, коли вступають литаври. 


Симфонічну творчість Бетховена  пронизують героїчні образи.   


Симфонія №5
- музична картина життя композитора, його боротьба із хворобою, подолання сумнівів. Головну тему композитор характеризував" То так доля стукає у двері". 

У 9 симфонії Бетховен ввів хорову партію, написавши "Оду для радості". Сьогодні цей твір став Гімном Євросоюзу. 



Домашнє завдання: Опрацювати сторінки у підручнику 134-140. Дослідити  життя і творчий шлях одного із композиторів епохи класицизму. Оформити у вигляді презентації. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий